Raad van Commissarissen verlengt CEO-contract met Roger Miesen tot 2025

RWE Generation SE

Essen, 20 februari 2020

De Raad van Commissarissen van RWE Generation SE heeft Roger Miesen voor nog eens vijf jaar als bestuursvoorzitter (CEO) en Chief Operation Officer (COO) benoemd. De Nederlander is sinds 2013 lid van de Raad van Bestuur en sinds 2018 bestuursvoorzitter van RWE Generation SE. Zijn huidige arbeidsovereenkomst loopt tot eind 2020 en wordt als gevolg van deze beslissing tot eind 2025 verlengd.

Rolf Martin Schmitz, voorzitter van de Raad van Commissarissen van RWE Generation SE: "Roger Miesen heeft veel ervaring op het gebied van stroomopwekking in Europa. Door de veranderende politieke en economische omstandigheden is de stroommarkt in Europa extreem uitdagend. Met hem hebben we een bestuursvoorzitter die van vele markten thuis is en over groot technische inzicht beschikt. Zijn ervaring hebben we met name in de toekomst hard nodig. RWE Generation SE moet zich namelijk niet alleen aan het ondernemingsklimaat aanpassen, maar zich ook consequent verder ontwikkelen en de waterkracht-, biomassa- en biogasactiviteiten van innogy integreren. Daarom ben ik verheugd dat we Roger Miesen voor nog vijf jaar hebben kunnen aanstellen."